Breaking News

ဦးေႏွာက္က ဘာေတြကုိပုိၿပီး မွတ္မိႏုိင္သလဲ

 
ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ရဲ႕ ဦးေႏွာက္မွာ အာ႐ုံေျခာက္ပါးကို သိရွိခံစားႏုိင္တဲ့၊ ဆုံးျဖတ္ႏုိ္င္တဲ့၊ မွတ္မိႏုိ္င္တဲ့ က႑ေတြ အမ်ားႀကီးပါ
၀င္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔တစ္ေတြကုိ အသိစိတ္နဲ႔တစ္ကြ ျပဳမူေဆာင္ရြက္ေနေအာင္ ထိန္းေက်ာင္းေမာင္းႏွင္ေပးတဲ့ ပင္မ
စင္တာႀကီးျဖစ္ၿပီး လူသာမက ဦးေႏွာက္ပါတဲ့ တိရစာၦန္ေတြအတြက္လည္း အထူးလုိအပ္ပါတယ္။ အခု ပရိ
သတ္ႀကီးအတြက္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ဦးေႏွာက္ဟာ ဘာေတြကုိ ပုိၿပီးမွတ္မိႏုိင္သလဲဆုိတာကုိ ဗဟုသုတအေနနဲ႔ ေဖာ္ျပေပး
လုိက္ပါတယ္။

(၁) သင္ခန္းစာမ်ား


ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ဦးေႏွာက္ဟာ ေက်ာင္းမွာသင္တဲ့ သင္ခန္းစာေတြကိုေတာ့ ဘယ္ေလာက္ပဲ သင္သင္၊ ဘယ္ေလာက္ပဲ ႀကိဳး
စားႀကိဳးစား သင္ၾကားမႈေတြရဲ႕ 5% ကုိသာ မွတ္မိႏုိင္စြမ္းရွိပါတယ္။

(၂) ဖတ္႐ႈျခင္းမွ

ကၽြန္ေတာ္တုိ႔တစ္ေတြဟာ စာအုပ္ေတြ ျပဌာန္းစာေတြ ေျမာက္မ်ားစြာကုိ ဖတ္႐ႈၾကပါတယ္။ အဲဒီ စာေတြ ဘယ္ေလာက္ပဲ
ဖတ္ဖတ္ ကၽြန္ေတာ့္တုိ႔ဦးေႏွာက္က ေကာင္းေကာင္းေကာင္းမွတ္ႏုိင္တာကေတာ့ ဖတ္႐ႈျခင္းမ်ားစြာရဲ႕ 10%  သာ မွတ္မိ
ႏုိင္ပါတယ္။

(၃) နားေထာင္ျခင္း

ကၽြန္ေတာ္တုိ႔တစ္ေတြဟာ သင္ခန္းစာ အသံဖုိင္ေတြကို နားေထာင္တယ္၊ တရားေတြ နာတယ္၊ သီခ်င္းေတြ နားေထာင္
တယ္။ အဲဒီ နားေထာင္ျခင္းကေန ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ဟာ 20% အထိ မွတ္မိႏုိင္ပါတယ္။

(၄) သ႐ုပ္ျပသင္ၾကားမႈ


သင္ခန္းစာေတြကို စာသင္ခန္းထဲမွာ ဒီအတုိင္း သင္သြားတာထက္ စာရင္ သ႐ုပ္ျပသင္ၾကားျခင္းကို ေက်ာင္းသားေတြက ပုိမွတ္မိပါတယ္။ သ႐ုပ္ျပသင္ၾကားျခင္း 100% အနက္  ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕ ဦးေႏွာက္ဟာ 30% အထိ မွတ္မိႏုိင္ပါ
တယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း တကၠသိုလ္ေတြဟာ ေနာက္ပို္င္းကာလေတြမွာ သင္ၾကားျပသျခင္းထက္ သ႐ုပ္ျပသင္ၾကားျခင္းကုိ ပုိၿပီး လုပ္ကိုင္လာၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။

(၅) အစုအဖြဲ႔လုိက္ ေဆြးေႏြးျငင္းခုန္ျခင္း

ေက်ာင္းသားေတြဟာ အစုအဖြဲ႔လုိက္ ေဆြးေႏြးျခင္းကေန 50% အထိ မွတ္မိႏုိင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မုိ႔ တကၠသိုလ္နဲ႔ ပညာေရးေက်ာင္း ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ Group Activity နဲ႔ Group Presentation အစီအစဥ္ေတြ ထည့္သြင္းခဲ့ၿပီး ေက်ာင္းသားေတြကို Topic ေတြ ေပးကာ ျငင္းခုန္ေစတာမ်ိဳးေတြ ရွိလာပါတယ္။ ဒါဟာလည္း မွတ္ဉာဏ္အတြက္ ထိေရာက္ပါ
တယ္။

(၆) လက္ေတြ႔ေလ့က်င့္ခန္းမ်ား


ကၽြန္ေတာ္တုိ႔တစ္ေတြရဲ႕ ဦးေႏွာက္ဟာ လက္ေတြ႔လုပ္ရတဲ့ အလုပ္ေတြကို 75%အထိ မွတ္မိႏုိင္ပါတယ္။ ဒီေတြ႕ရွိခ်က္
ေၾကာင့္ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာကတည္းက တကၠသိုလ္ကဲ့သုိ႔ေသာ ပညာေရးစင္တာႀကီးေတြမွာ ဘာသာရပ္တုိင္းအ
တြက္ လက္ေတြ႔လုပ္ေဆာင္ႏုိင္ဖုိ႔ အခန္းေတြ၊ သုေတသနအခန္းေတြ ဖြဲ႔စည္းတည္ေထာင္ေပးခဲ့ပါတယ္။

(၇) အျခားအရာမ်ား

ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ဦးေႏွာက္ဟာ အျခား ဘာမွ မသင္ရ၊ မၾကားရပါဘဲ၊ ကိုယ့္ဘာသာ စူးစမ္းျခင္း၊ ႐ုတ္တရက္ ေတြ႕ရွိျခင္း၊
လႊတ္ကနဲေျပာဆုိလုိက္ျခင္း၊ ငယ္ငယ္က မွတ္မွတ္ရရျဖစ္ရပ္၊ ဘ၀မွာ မေမ့ႏုိင္တဲ့အေၾကာင္းအရာ-စတဲ့ သင္ၾကားျခင္းနဲ႔
မဆုိင္တဲ့ အခ်က္ေတြကိုေတာ့ 90% အထိ မွတ္မိပါတယ္။ ဥပမာ လူတစ္ေယာက္ဟာ စာဆယ္ေၾကာင္းေလာက္ပါတဲ့ စာတစ္ပုဒ္ကို ငါးမိနစ္အတြင္း အလြတ္မရႏုိင္ေပမယ့္ … စာ အေၾကာင္း 20 ေလာက္ပါတဲ့ သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ကိုေတာ့ အလြတ္
ရႏုိင္စြမ္း ရွိပါတယ္။

No comments