ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ လွ်ပ္စစ္ရထား ျပန္လည္ေျပးဆြဲ
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ ဇန္န၀ါရီ ၁၀ ရက္က လွ်ပ္စစ္ရထား ျပန္လည္ေျပးဆြဲေနစဥ္ (ဓာတ္ပံု - စိုင္းေဇာ္)
ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ျပန္ လည္ ေျပးဆြဲေပးသည့္ လွ်ပ္စစ္ ရထားကို ဇန္န၀ါရီ ၁၀ ရက္မွစ၍ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ကမ္းနားလမ္း၌စတင္ ေျပးဆြဲေနၿပီး ခရီးသည္တစ္ဦး လွ်င္ က်ပ္တစ္ရာျဖင့္ စီးနင္းႏိုင္ ေၾကာင္း သတင္းရရွိသည္။
ရထားပို႔ေဆာင္ေရး၀န္ႀကီး ဌာန ျမန္မာ့မီးရထား၏ ရန္ကုန္ ၿမိဳ႕ ကမ္းနားလမ္းတစ္ေလွ်ာက္ ေျပးဆြဲသည့္ လွ်ပ္စစ္ရထားသည္ ၀ါးတန္းဘူတာမွ လင္းစေဒါင္းဘူ တာအထိ ေျပးဆြဲမည္ျဖစ္သည္။
‘‘ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္းေျခာက္ၿမိဳ႕ နယ္သို႔ သြားလာလႈပ္ရွားေနတဲ့ ခရီးသြား လုပ္သားျပည္သူ ၀န္ ထမ္းေတြအားလံုး ယာဥ္ေၾကာ က်ပ္တည္းမႈကို ေျဖေလွ်ာ့တဲ့အ ေနနဲ႔ ေဆာင္ရြက္ေပးတာျဖစ္ တယ္။ လွ်ပ္စစ္ရထားက အကုန္ အက်သက္သာတယ္။ လံုၿခံဳ စိတ္ခ်ရမႈမွာ ေကာင္းတယ္။ အခု က သံုးမိုင္ေက်ာ္ပဲ ဖြင့္ႏိုင္ေသးတာ ေၾကာင့္ ထိထိေရာက္ေရာက္ မ ဟုတ္ေသးေပမယ့္ ထိေရာက္ဖို႔အ တြက္ ေျခလွမ္းစတင္ရတာပါပဲ’’ ဟု ျမန္မာ့မီးရထား (ေအာက္ျမန္ မာျပည္)မွ အေထြေထြမန္ေနဂ်ာ ဦးထြန္းေအာင္သင္းကေျပာသည္။
အဆိုပါလွ်ပ္စစ္ရထားတြင္ ခရီးသည္ေပါင္း ၁၈၀ ဦး စီးနင္း ႏိုင္သည့္တြဲဆိုင္းႏွစ္ဆိုင္းႏွင့္ ခရီး သည္ ၉၄ ဦးစီးနင္းႏိုင္သည့္တြဲ ဆိုင္းတစ္ဆိုင္းပါ၀င္ကာ ေန႔စဥ္ နံနက္ ၈ နာရီတြင္ ၀ါးတန္းဘူတာ မွ လင္းစေဒါင္းဘူတာသို႔ စတင္ ထြက္ခြာမည္ျဖစ္သည္။
လွ်ပ္စစ္ရထားေျပးဆဲြျခင္း ကုိ ၁၉၀၄ က ဆူးေလ-ေရႊတိဂံု- ဗားကရာလမ္းပုိင္းတြင္ စတင္ေျပးဆဲြခဲ့ၿပီး ၁၉၀၆ ဒီဇင္ဘာ ၁၅ ရက္ တြင္ ထရန္းေထာ္လီကားမ်ား အသံုးျပဳခဲ့ကာ ၁၉၂၁ ၌ ထရန္းေထာ္လီကား ၇၇ စီး ေျပးဆြဲခဲ့ၿပီးေနာက္ ဒုတိယကမၻာစစ္တြင္ စစ္ဒဏ္ေၾကာင့္ ရပ္ဆုိင္းသြားခဲ့သည္။
လွ်ပ္စစ္ရထား ေျပးဆြဲခ်ိန္တြင္ ကားႏွင့္ရထားထိခိုက္မႈမရွိေစရန္၊ ရထားေျပးဆြဲခ်ိန္၊လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အား လႊတ္ထားခ်ိန္တို႔၌ ခရီးသြားျပည္သူမ်ား ေဘးအႏၲရာယ္မျဖစ္ေစရန္ ပညာေပးလုပ္ငန္းမ်ားျဖင့္ ရင္းႏွီးနားလည္မႈ၊ ထိေရာက္သည့္ ကာကြယ္မႈမ်ား ျဖစ္ေစရန္ ေဆာင္ရြက္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
အဆိုပါလွ်ပ္စစ္ရထားေျပး ဆြဲရာတြင္ လွ်ပ္စစ္ဓာတ္တိုင္ ေပါင္း ၁၃၉ တိုင္၊ DC 600 V လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အားျဖင့္DC Motor မ်ားကို အသံုးျပဳ၍ ေျပးဆြဲရာ၌ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာ ေရးေကာ္မတီ၊ ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္း အာဏာပိုင္၊ YESB တို႔ႏွင့္ ညႇိႏႈိင္း ေဆာင္ရြက္ေၾကာင္း ျမန္မာ့မီးရ ထားမွ သိရသည္။
ခရီးစဥ္တစ္ပိုင္းလွ်င္ ၾကာ ျမင့္ခ်ိန္ နာရီ၀က္သတ္မွတ္ထား ၿပီး ေန႔စဥ္နံနက္ ၈ နာရီမွ ေန႔ လယ္ ၁ နာရီအထိသာ အေခါက္ ေရ ေျခာက္ေခါက္ျဖင့္ေျပးဆြဲမည္ ျဖစ္ၿပီး စတင္ေျပးဆြဲေပးသည့္ ဇန္န၀ါရီ ၁၀ ရက္တြင္ ခရီးသြား ျပည္သူမ်ားအား အခမဲ့စီးနင္းခြင့္ျပဳခဲ့သည္။
‘‘လွ်ပ္စစ္ရထား ေျပးဆြဲရာ မွာ ကုန္က်စရိတ္ေတြ ျပန္တြက္ တဲ့အခါ တစ္ေနရာမွာ ႐ံႈးေပမယ့္ တစ္ေနရာက အျမတ္နဲ႔ ျပန္ခ်ိန္ရ ပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔က ၀န္ ေဆာင္မႈကို အဓိကထားတာျဖစ္ တဲ့အတြက္ အ႐ံႈးအျမတ္ကို အဓိ ကထားျခင္းမဟုတ္ပါဘူး။ ေမွ်ာ္ မွန္းခ်က္က ခရီးသည္ေတြကို လို ရာခရီးကို သက္ေသာင့္သက္သာ နဲ႔၊ ကုန္က်စရိတ္အနည္းငယ္နဲ႔ သြားႏိုင္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ေပး ျခင္းပါပဲ’’ဟု ဦးထြန္းေအာင္သင္း ကေျပာသည္။
အဆိုပါလွ်ပ္စစ္ရထားကို ရထားပို႔ေဆာင္ေရး၀န္ႀကီးဌာန ႏွင့္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံမွ West Corpora tion တို႔ပူးေပါင္း၍ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံ ဂ်ိဳက္ကာနည္းပညာျဖင့္ စီမံ ေဆာင္ရြက္ထားျခင္းျဖစ္ၿပီး ဂ်ပန္ ႏိုင္ငံ ဟီ႐ိုရွီးမားကုမၸဏီမွ ဂ်ပန္ ယန္း ၄၅၄ သန္းျဖင့္ မွာယူထား ျခင္းျဖစ္သည္။
က်န္ရွိသည့္ လွ်ပ္စစ္ရထား အဆင့္ကို ဆက္လက္အေကာင္ အထည္ေဖာ္ေနၿပိး ၀ါးတန္းလမ္း မွ ၾကည့္ျမင္တိုင္ႏွင့္ စလင္းေဒါင္း မွ ပုဇြန္ေတာင္ဘူတာအထိ တိုး ခ်ဲ႕၍ ေျပးဆြဲေပးမည္ျဖစ္ရာ လာ မည့္မတ္လအတြင္းေျပးဆြဲႏိုင္ရန္ စီစဥ္ေနသည္ဟုသိရသည္။
No comments